luni, 11 mai 2015

Science4You – Experimentul „Plantele au forță”

Sâmbătă, 25 aprilie 2015, am participat la Concursul Național ”Science4You 2015”. 

Cum a început totul?
Doamna profesoară ne-a întrebat dacă vrem să participăm la un concurs de experimente.  
Evident că eu m-am înscris și am ales să fac echipă cu Roxi.
Cu ajutorul doamnei, am ales experimentul ”Plantele au forță”.
După ce am dus la școală experimentul și mapa de prezentare (aici este o altă poveste, în care doamna m-a salvat) am aflat că va urma și o prezentare.
Iar această prezentare a fost pe 25 aprilie.
Prima mea reacție când am văzut juriul format din mai multe persoane decât mă așteptam: eu vorbesc doar cu directorul.
Mama: de ce?
Eu: doar pe el îl cunosc!
Mama: ok, dacă așa vrei tu. Dar să ști că nimeni nu îți zice și face nimic. Voi ați făcut experimentul și cum vorbești cu domnul director poți povesti și cu celorlalți. Nu crezi?
Eu: ba da.
 Așa că atunci când a trecut juriul pe la masa noastră am vorbit cu toată lumea care m-a întrebat.
Ba mai mult, după ce am terminat în sala noastră am mers să vedem proiectele din sala alaturată și atunci când o colegă și-a prezentat proiectul despre ”Spațiul Solar” eu am ridicat două degete și o doamna profesoară m-a întrebat ce întrebare am, dar eu i-am spus cum Soarele și Luna se aliniază cu Pământul și apare eclipsa.
 Acasă mama m-a întrebat de ce am făcut așa și i-am spus că am văzut că fetița care prezenta nu vorbea tocmai liniștită și că am vrut să o ajut să se liniștească. Mama mi-a zis că se numesc emoții.
Noi, cei mici, am fost cu toți premiați...așa de încurajare.
Și ce să vedeți? Marea surpriză a fost că am luat premiu și la secțiunea ”Desen”, cu desenul despre eclipsă.
Când am aflat nu m-am putut abține să nu îi zic mamei: și tu nu ai vrut să mă înscriu la curs la pictură! Evident, că mama a început să îmi explice că am destule activități și poate mai stau și pe acasă.
Concluzia, că ne lungim prea mult:
-          Anul viitor, mă înscriu din nou;
-          Trebuie să mai facem și noi din experimentele pe care le-am văzut la colegii mai mari;
-          Mama să cumpere o carte să facem din când în când câte un experiment (pote vă prezentăm și vouă mai pe larg),

Mai multe detalii gasiti pe Laboratorul de fizică și pe pagina de Facebook.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu