luni, 19 octombrie 2009

Noi şi căciuliţa!

În primul rând vreau să precizăm că această postare reprezintă un comentariu pentru mamica lui David,care se confruntă cu aceiaşi problemă ca toate mămicile...
Aşadar, dragă Madi mami meu a ajuns la concluzia că toată lumea se pricepe cel mai bine la sfaturi! Dar mami meu, spre deosebire de tine nu are acelasi calm...probablil acest lucru se datorează faptului că seamană cu Străbunica, adică nu prea suportă să îi zici de două ori acelaşi lucuru, că aşa cum zice tataie Adrian "îţi bagă pumnul în gură", mai precis îţi dă o replică pentru care data viitoare o să te mai gândeşti să îi zici acelaşi lucru...
Tot mami a observat că cei care cred ca se pricep cel mai bine la sfaturi, şi care cred că ştiu cel mai bine ce trebuie făcut sunt persoanele care încă nu au copii sau care au copiii mult prea mari şi au uitat cum este...
Şi noi ne confruntă cu problema căciuliţei, numai că şi eu ca şi orice alt copil dacă îmi e frig las căciuliţa în cap, dacă îmi e cald o scot, şi o arunc jos...cât dese căciuliţa strânsă sub bărbie, noi nu o folosim, fiindcă eu rod într-o veselie la şireturi,şi pao scamele!
Ca să vă dăm câteva exemple:
1. Când aveam vre-o lună, am rămas cu mamaie Ştefi în cameră, şi m-a învelit cu o păturică..când a reintrat mami în cameră, mamaie i-a zis: fata şi-a tras singură păturica pe ea! cine crede că a crezut-o? că eu atunci cum mă puneai aşa stăteam! dar mamaile mele sunt cam obsedate cu căldura. Mamaie Ştefi cum era mai puţin de 27 de grade dădea drumul la caloriferiul electric, de fapt de câte ori intra la mine se uita la termometru şi apăsa butonul la calorifer, şi mami se duce şi îl stingea...cu timpul mami a pus piciorul în prag şi le-a spus că ea mă ţine îmbrăcată cu un singur obiect vestimentar mai mult decât ea!
2. Vara aceasta am fost la ţară, şi am făcut baie în pisciunuţa mea..mami a cerut ca aceasta să fie pusă sub bolta de vie, că era semiumbră....Străbunul care crede că ştie tot! a pus-o pe mamaie Tanţi să mute piscinica la soare...când am vrut să facem baie, Străbunul a decretat că e bine să facem la soare, că la semiumbră răceşte fata. Precizăm că afară erau 38 de grade! Mami ce a făcut? a zis clar şi ferm că noi nu facem baie acolo! că noi stăm la semiubră, că la soare putem face insolaţie!
3. Weekendul trecut am fost la ţară...în timpul zilei mami şi mamaie au făcut sarmale, mami când face o reţetă citeşte pe internet cum se face...şi chiar dacă mamaie Ştefi face sarmale pentru un restaurant, cum zice tati, mami meu tot de pe internet s-a informat şi a făcut reţeta care a crezut că i se potriveşte ei. Mamaie Tanţi a zis că ea face sarmale de o viaţă, şi că ea pune bulion în compoziţie,să facă carnea mai roşie!
Seara, în casă mamaie a zis că trebuie să am căciuliţă pe cap...mami i-a zis că în nici un caz...mamaie a zis că dacă răcesc...mami i-a zis că aşa cum şi mamaie ştie să facă sarmale de o viaţă, aşa şi ea ştie că eu nu voi răci!
4. Chiar dacă afară este frig la noi în faţa blocului tot radio şanţ este....până acum vreo săptămână mereu se trezea cineva din clanul redacţionar să ne dea câte un sfat...până când într-o zi mami i-a zis unuia că de când a avut el copii s-au mai schimbat lucrurile, şi că fiecare face ce vrea cu copilul lui. Mami era sigură că respectivul se va duce la clan şi va comenta ceea ce i s-a spus...aşa că de atunci nimeni nu se mai trezeşte cu sfaturi! Oricum mami are nişte probleme pe suflet cu acest clan al blocului....şi abia aşteaptă să fie provocată!
Aşadar, ideea de bază este că nimeni nu vrea să îi fie rău puiuţului ei, şi fiecare îşi cunoaşte cel mai bine copilul, şi din acest motiv ştie cum este mai bine pentru el de comun acord cu copilul....nu trebuie să îi cocoloşim nici prea mult deoarece vor fi mult prea sensibili! Oricum mie când nu îmi convine ceva, fac un adevărat război, cu un adevărat concert!
Aşa pe stilul nostru, până acum nu am fost răciţi niciodată,nu am făcut febră decât atunci când ne-a apărut un dinţişor, nu ne-a curs nasul, nu am făcut otită, nu am avut nici o zi de spitalizare.

6 comentarii:

  1. Sara, mami tau stie foarte bine ce vrea si nu se lasa influentata. Asta-i foarte bine. Eu sunt mai "diplomata", incerc sa impac pe toata lumea. Ceea ce nu e chiar bine pentru mine.
    Iar marea mea problema e ca unul din acesti "binevoitori" care stiu totul despre cum trebuie ingrijit un copilas este chiar tati de David, care nu pridideste cu imbracatul baiatului si cu protejatul in exces.
    As pune aici un emoticon care se impusca, dar ai inteles ideea :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Am inteles ideea...si tati nostru e cam la fel ca si tati de David, dar il executam cu mare maiestrie, ca doar suntem doua femei! Si in plus ne/a invatat mami de Imam cum se procedeaza in astfel de cazuri...cat despre diplomatie te felicitam, noi din pacate suntem asa cum ne caracterizeaza nasa: dureros de sincere...iar mami merge pe premisa: de cat sa se imbolnaveasca ea de nervi, mai bine sa se imbolnaveasca alti!

    RăspundețiȘtergere
  3. vreau si eu sa stiu de zice mami de Imam in astfel de situatii. :)
    madi

    RăspundețiȘtergere
  4. Mami de Imam zice ca daca tati incalca regulile atunci merita sa punem facaletul pe el! Noi inca nu l-amaltoit pe tati...dar la ei....

    RăspundețiȘtergere
  5. :))
    chiar că....
    de ce nu-și fac ei copii, dacă tot se pricep atat de bine ???

    RăspundețiȘtergere
  6. Nikol ei nu isi fac copii ca nu ar suporta sarcina si nasterea...tati al nostru era de 1000 de ori mai stresat decat mine, si mereu avea lista de intrebari pregatita pentru doctora...parca era blocat cu o banda stricata: mereu si mereu aceleasi intrebari!

    RăspundețiȘtergere