vineri, 27 martie 2015

La concursul de șah: locul 4 sau 6?

Sâmbătă am avut concurs de șah, din nou.
De această dată cu copilași din sectorul 1, la școala Uruguay.
După ce s-a afișat tabelul cu  rezultatul final, la runda 5, într-o pauză de joacă cu colegii: pe ce loc am ieșit?
Mama: cred că 6.

După premiere, eu: de ce sunt pe locul șase dacă am trei puncte jumate  și cei care cau luat premiul trei nu au luat premiul trei că sunt pe lcoul trei?
Mama: pentru că pe locul trei au fost doi colegi de-ai tăi cu trei puncte, iar trei puncte jumate ați câștigat trei. Pe tine te cheamă Istrate,  pe un coleg Cristea și pe celălalt Micu. În ordine alfabetică sunteți: Cristea, Istrate și Micu.
Eu: eu cred că am fost pe locul 4.
Tata: important este că ai participat.
Eu: nu am jucat chiar bine.
Mama: eu zic că ai jucat foarte bine.
Eu: chiar crezi?
Mama: da. De ce crezi că nu aș spune ceea ce cred?
Eu: așa.
Mama: nu zici tu că eu îți fac ceea mai multă observație și te cert cel mai mult?
Eu: ba da!
Mama: îți dai seama că și acum ți-aș spune.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu