marți, 10 martie 2015

De ce fac eu la şcoală limbă străină?

Luni dimineaţa, la micul dejun, tata: azi ai germane. Din ce am repertat aseară ai reţinut ceva?
Eu: pisică e caţe. De ce fac eu la şcoală limbă străină?
Tata: că e foarte important să vorbeşti o limbă străină, iar la şcoală te ajută să înveţi.
Eu: de ce?
Tata: uite patronul meu este grec şi eu nu ştiu gracă, el nu ştie română, dar şi eu şi el ştim engleză. Şi eu când vorbesc cu el, vorbesc în engleză.
Eu:  şi el cu tine tot în engleză vorbeşte?
Tata: da. Dacă şti o limbă străină te descurci mai uşor. Sharp nu este o companie românească.
Eu: asta ştiu.
Tata: şi când vorbesc cu alţi colegi din alte ţări, tot în engleză vorbesc. Pentru cine ştie germană e şi mai bine.
Eu: de ce e și mai bine?
Tata: engleza este o limbă mai cunoscută decât germana, iar cei care știu germană se pot angaja mai ușor.

Eu: totuși la germană și engleză e mai greu ca la română că se scrie cumva și se citește altcumva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu