miercuri, 16 decembrie 2015

Happy End cu împărtășitul

Joia seară citesc o notificare pe Facebook că totuși copii merg vineri la împărtășit...căci de, ca orice clasă de părinți moderni comunicăm pe Facebook.
Vineri dimineață ne trezim și nu mâncăm. Sara nedumerită: de ce să se împărtășească dacă nu a ținut post?
eu: nu știu, așa am primit mesaj...toți copii care vor pot merge la împărtășit.
Seara...la masă....eu: ce ai făcut Saulică? Te-ai împărtășit?
Sara: Da
Cristi: cum a fost?
Sara: cum să fie? Ca la biserică. A plecat de la școală, am ajuns la biserică...am stat pe un scaun...am așteptat.
eu: și după ce ai așteptat? Te-a întrebat dacă ai ținut post?
Sara: da. M-a întrebat mama lui B.
eu: și ce ai zis?
Sara: că da am ținut.
eu: cum fată ai ținut?
Sara:  după m-a întrebat ce am mâncat aseară și i-am zis că pilaf cu pulpiță și ea mi-a zis că nu am ținut post.
Cristi: cu preotul ai vorbit?
Sara: da. După ce mi-a pus în cap trena aia, am vorbit.
eu: ce trenă?
Sara: tu nu ai văzut un preot? Nu ai văzut că are în față o trenă?
eu. patrafil se numește,
Sara: cum se numește! M-a întrebat când m-am născut și m-a împărtășit că nu am șapte ani. Eu l-am mai întrebat ceva.
Cristi: ce?
Sara: dacă mănânci de post o să slăbești? Mi-a zis că nu slăbești.
eu: de ce l-ai întrebat ? vrei să slăbești și nu ști cum?
Sara: ca să știu și eu!
eu: lumânare ai cumpărat?
Sara: nu. Mi-a dat mama lui B.
eu: ce ai făcut cu bănuți de lumânare?
Sara: era o cutie acolo și i-lam pus la cutie.
eu: și v-a împărtășit pe toți?
Sara: pe mine m-a împărtășit că nu aveam 7 ani. Cei care nu au ținut post nu au fost împărtășiți.
eu: mi se pare corect! Ce doar religia despre post este și mai ales post la copii!
Sara: cum adică?
Cristi: mami a fost ironică, căci voi nu prea aveți ce mare păcate să aveți.
eu: am fost ironică pentru că un copil este dezamăgit când merge la biserică și crede că se va întâmpla ceva și de fapt nu se întâmplă pentru că nu a ținut post. Și ce este mai important: ce mănâncă un copil sau cum se simte? Poate că un copil se simte descurajat dacă el se așteaptă să fie împărtășit și să meargă la biserică degeaba, și mai este și nemâncat. Adică cred că toate lucrurile ar trebui interpretate în folosul omului și pentru împăcarea lui...dar fiecare cu părerea lui și preotul cu procedurile lui de lucru.
Cristi: domnul de religie ce a făcut?
Sara: a stat și el pe acolo.
Cristi: nu v-a povestit ce e cu împărtășitul și spoveditul?
Sara: nu.
eu: pentru tine a fost cu Happy End! Ai avut noroc că te-ai încadrat în procedura de lucru și nu aveai șapte ani.

semnat: mama Sarei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu