miercuri, 28 decembrie 2016

Nu mă interesează ce fac alți, mă interesează ce faci tu!

În 12 noiembrie am postat e contul de Facebook următoarea conversație:
”Eu: de ce ai plans?
Sara: daca doamna nu ar mai fi venit o saptamana?
Eu: si ce crezi ca s-ar fi intamplat?
Sara: noi am fi stat singuri sau cu alta doamna
Eu: si?
Sara: si nu era doamna mea
Eu: ziceai ca vrei sa te muti la o alta clasa unde copii sunt mai cuminti, acolo cum o mai ai pe doamna?
Sara: o am eu cumva
Eu: cred ca o sa am nevoie de ajutor sa inteleg povestea asta
Sara: in mod sigur
Concluzia: nici macar propria mama nu isi intelege copilul...
UPDATE:
eu: tot nu inteleg o treaba: si anume, daca tu te-ai gandit sa te muti in alta clasa cu copii cuminti, de ce te-ai jeluit si te-ai suparta? doamna nu a facut ce ai vrut tu sa faci?
Sara: uite, eu ma mutam in alta clasa ca sa nu o mai vad pe doamna plecand...poate o data si o data nu o sa se mai intoarca
eu: asa o cunosti tu pe doamna? de ce nu i-ai spus ca te bucuri ca s-a intors daca te gandesti ca o data si o data nu se mai intoarce?
Sara: daca ma duceam sa ii spun ca ma bucur ca s-a intors imi zicea ca nu e suparata pe mine ci pe unii colegi. Si doamna de sport a plecat, si domnul de religie...
eu: te mai muti in alta clasa cu copii cuminti?
Sara: nu
eu: de ce?
Sara: am mai discutat si cu mamaie, dar tot imi e frica sa nu se mai intample asta”

Cu o zi înainte avusese loc un incident la școală în urma căruia Sara concluzionase că este mai bine pentru ea să se mute într-o altă clasă...cireașa de pe tort, pentru mine, a fost că în aceea zi Sara m-a bătut cu propriile arme.
Luată de la școală de către tataie mă sună...nu răspund, eram într-o întâlnire.
Când a ajuns acasă, mă sună și mamaie, eu în aceiași întâlnire....într-un final răspund și aflu că Sara e hotărâtă să îi căutăm ”o clasă cu copii mai cuminți”....pe motiv că la ea în clasă este și a fost cam haos, inclusiv la germană au făcut gălăgie și anumiți colegi fac anumite lucruri să o enerveze pe doamna.

eu: și de ce nu mi-ai spus?
Sara: nu ai zis că nu te interesează ce fac alți? 
eu: corect, am zis.
Sara: de ce să îți spun dacă eu nu am făcut nimic, doar alți au făcut! pe tine nu te interesează alți, că nu alți sunt copii tăi.
eu: și azi de ce îmi spui?
Sara: pentru că îți spun că pe mine vreau să mă muți, nu pe alți. Cum a plecat doamna de sport, și a venit domnul de sport, cum a plecat domnul de religie și a venit doamna de religie, o să plece și doamna Anca, și cine o să vină? 
eu: uite, eu zic că doamna Anca nu pleacă cum nu a plecat nici doamna de germană, la sport și religie au plecat din alte motive. Și uite, am greșit când am zis că nu mă interesează alți...nu mă interesează alți în sensul că nu vreau să știu ce note au luat sau ce prostii fac, dar mă interesează atunci când ceea ce fac ei te afectează pe tine.

Primul impuls: este a doua oară când îmi spune că vrea asta, așa că dacă mai îmi spune o dată, o mut! până una alta să mai aflu și alte variante decât ceea a Sarei!

O contactez și pe doamna profesoară, care îmi răspunde și îmi confirmă cam ceea ce îmi spusese și Sara.....înțeleg și reacția doamnei profesoare la respectivul incident în care o parte din clasă a început să se maimuțărească....toți suntem oameni și toți avem o limită.
După acest incident, doamna profesoară ne-a invitat la o întâlnire în care să discutăm despre cele întâmplate...întâlnire, la care, din păcate nu au avut timp să participe toți părinți....de fapt am participat doar 16 părinți din 34.

Mamaie, mai atentă la detalii și cu mai multă răbdare, începe și discute cu Sara....și ajung la niște concluzii. 

Eu am tras concluzia că reacția mea cu ”nu mă interesează ce fac alți, mă interesează ce faci tu” nu a fost tocmai ceea mai potrivită....drept pentru care a început să mă intereseze și de alți.  

semnat: mama Sarei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu